یو پی اس لاین اینتراکتیو
نوشته شده توسط : سامان

امروزه با پیشرفت تکنولوژی قطعات الکترونیکی زیادی ساخته شده اند که درمقابل نوسانات برق بسیار حساس هستند.برخی از این دستگاه ها قیمت بالایی دارند و دارای کاربرد حساسی هستند. راهی که می توان ازاین دستگاه در مقابل نوسانات و قطعی برق ایمن نگه داشت استفاده از ups لاین اینتراکتیو است.
یو پی اس لاین اینتراکتیو یکی از پرکاربردترین انواع یو پی اس است که مصارف مختلفی از استفاده های شخصی گرفته تا تجاری را در بر می گیرد. معمولا عمده ی یو پی اس های بین 0.5KVA تا 5KVA بازار را یو پی اس های لاین اینتراکتیو تشکیل میدهند.
در این نوع یو پی اس همانند یو پی اس آفلاین در صورت وجود برق شهری مصرف کننده ها جریان مورد نیاز خود را از برق شهری می گیرند با این تفاوت که یک ترانس برای تنظیم ولتاژ خروجی در مسیر مصرف کننده ها قرار دارد این ترانس تنظیم ولتاژ نقش مهمی در محافظت مصرف کننده ها زمانی که تغییرات زیاد ولتاژ اتفاق می افتد دارد و در صورت تغییرات زیاد در ولتاژ خروجی به مصرف کننده ها یو پی اس به روی باطری سوئیچ میکند. یو پی اس لاین اینتراکتیو در مقایسه با یو پی اس آنلاین (online ups) دارای زمان بی برقی ( delay time ) در حدود 5 میلی ثانیه می باشد و تفاوت آن با یو پی اس آفلاین ( offline ups ) در استفاده از ترانس در مسیر ورودی برق و کنترل ولتاژ خروجی در حالت استفاده از برق شهر می باشد.

یو پی اس لاین اینتراکتیو

عملکرد ups لاین اینتراکتیو

UPS تعاملی خطی از نظر عملکردی مشابه UPS آفلاین است، اما با افزودن یک ترانسفورماتور ولتاژ که سیم پیچ آنها قابل اضافه و کم شدن است در نتیجه می تواند میدان مغناطیسی و ولتاژ خروجی ترانسفورماتور را کم یا زیاد کند. این کار همچنین ممکن است توسط یک ترانسفورماتور تقویت کننده باک انجام شود که از یک ترانسفورماتور خودکار متمایز است.

کاربرد یو پی اس لاین اینتراکتیو

این دستگاه به دلیل اطمینان بالا، قیمت مناسب و قابلیت اصلاح ولتاژ محبوبترین یو پی اس در کل انواع یو پی اس ها است. این یو پی اس مناسب سرورهای کوچک، کامپیوترهای شخصی و تجهیزات شبکه است و قابلیت نصب در رک را نیز دارد. یو پی اس فاراتل مدل SSP3000X-RT با تکنولوژی لاین اینتراکتیو یک یو پی اس لاین اینتراکتیو مناسب برای سرور های کوچک است.

مزایا و معایب یو پی اس لاین اینتراکتیو

ups لاین اینتراکتیو دارای بازدهی و قابلیت اطمینان بالا هستند. دمای کار پایین تری نسبت به ups آنلاین دارند. اما از محدودیت آن می توان، غیر عملیاتی بودن برای توان های بیشتر از 5kva را اشاره کرد. در مقابل نوسانات برق به خوبی محافطت نمی کنند. در جاهایی که نوسانات برق زیاد است مرتب از شارژ باتری ها باید استفاده شود. قیمت یو پی اس لاین اینتراکتیو نسبت به آنلاین پایین تر است و تعداد باتری کمتری با توان برابر نیاز است به همین دلیل مورد استقبال کسب و کار های کوچک قرار می گیرد.





:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: